MANDARINUL


Pe măsuţa din odaie,
Foarte-aproape de vitrină,
Proaspătă şi-nmiresmată,
Îmi zâmbea o mandarină!

Sâmburelul voi planta
Într-un ghivecel la soare,
Grijă multă voi avea,
Planta mea va creşte mare!

Şi minunea se întâmplă:
Sâmburelul a-ncolţit,
Pomişorul iute creşte
Poţi să spui că e vrăjit!

Şi-ntr-o blândă dimineaţă,
Zăresc primii bobocei
Ce în fructe s-or preface
Mult îmi este drag de ei!

Da, cât de curând, eu ştiu:
Feeria de culori
Verde şi portocaliu,
Doar privind, îmi dă fiori!

Căci, crescut cu grijă multă,
Soare, apă şi iubire,
Mandarinul îmi şopteşte:
„Mulţumesc, dragă copile!”

Ştii, de plantele iubeşti,
Ele-ţi vor simţi iubirea
Cu mult drag te-or răsplăti
Şi-ţi vor încânta privirea

Cu flori multe, chiar cu fructe
Colorate ca-n poveşti
Şi poţi, micuţ grădinar,
Cu munca-ţi,  să te mândreşti!


carmina_carmencita@yahoo.com

Postări populare

PRIMA ZI DE ŞCOALĂ

ŞORICEII BUCĂTARI

PRIETENI BUNI

GĂRGĂRIŢELE LA ŞCOALĂ

PAPAGALUL GALBEN

TRENUL VACANŢEI

PĂCĂLITORUL PĂCĂLIT

GĂLUŞCĂ ŞI DOVLECEL

SOLUL JUPITERIAN